اثرات ثبت نام زود تر کودکان در مهد کودک

آیا یکسال بیشتر در مهد کودک برای فرم دادن به شخصیت کودک بهتراست؟
بر اساس آخرین تحقیقات ، اینکه کودکان از چه سنی به مهد کودک بروند تفاوتهایی بوجود می آورد . کودکانی که زودتر به مهد کودک می روند، اعتماد بنفس بیشتری می یابند و اجتماعی تر می شوند ، بهتر می توانند از حقشان دفاع کنند و وظیفه شناس تر خواهند بود و با دیگران راحتتر ارتباط برقرار می کنند . تمام این صفات رشد و گسترش می یابند اگر کودک زودتر مهد کودک را شروع کند .

این نتیجه تحقیقاتی است که توسط گروه تحقیقات اقتصادی انستیتو آلمان  بدست آورده اند .
کودکانی که یک سال زودتر به مهد می روند در میانگین اجتماعی تر و قاطع تر هستند این دو صفت در فرم گرفتن شخصیت کودک بسیار مهم می باشند که باعث می شوند که کودک در بزرگسالی شانس بهتری درتحصیل ودر بازار کار داشته باشد .
خانم تینا گورول Tina Groll    نویسنده و مسئول بخش اقتصادی روزنامه هفتگی د- سایت آلمان می باشد که همراه با همکارانش مایل بودند بدانند که :
 آیا در دراز مدت رفتن کودکان به مهد کودک اثرات مثبت روی رشد توسعه شخصیت فردی آنها دارد ؟ و اگر جواب مثبت است ، آیا با سن ورود کودک به مهد کودک ارتباطی دارد ؟
آیا تفاوتی بین کودکی که از سه سالگی به مهد میرود با کودکی که از چهار سالگی وارد مهد می شود وجود دارد ؟
بر اساس اطلاعات جدول آموزش وپرورش ملی از سال 1995/1994 قانونی در آلمان تصویب می شود که هر کودکی که بدنیا می آید حق دریافت یک محل در مهد کودک را دارد ، و این از سال 1996 برای هر کودک از 4 سالگی عملی می شود.     
قبل از این تاریخ در آلمان غربی رسم بود که کودکان تا زمان ورود به مدرسه تحت مراقبت و نگهداری مادر در خانه بودند و در همه شهر ها مهد کودک بصورت فعلی وجود نداشت . تا اواسط دهه 90 بندرت یک کودک از سه کودک به مهد کودک می رفتند ، اما بعد از تغییر و تصویب قانون در مورد حق داشتن یک جا در مهد کودک برای هر کودک ازسن 4 سالگی باعث شد که شرایط تغییرکند ، مثلاٌ در سال 1998 پنجاه در صد کودکان بین  4 تا 6 ساله حداقل نصفه روز در مهد کودک بودند .

مهد کودک به رشد و پرورش کودکان کمک می کند بدون وابستگی به خانه و مدرسه
در سال 2010 گروه تحقیق کودکانی که در بین سال 1995-1994 در سن مهد کودک بودند و درزمان تحقیق دانش آموز کلاس نهم بودند را از طریق پرسشنامه ای مورد سئوال قرار دادند . این نوجوانان باید حدس می زدند که تا چه حدودی صفاتی که در پرسشنامه آمده با شخصیت آنها تطبیق دارد . بعد از دریافت پاسخها محققین این نوجوانان را در پنج گروه شخصیتی تقسیم کردند این پاسخها نشان می داد که نوجوانان تا چه حدودی آماده پذیرش شرایط جدید هستند و وجدان اخلاقی آنها چگونه است و تا چه حدی نوع پرست هستند و یا به هنگام برخورد با مشکل خیلی سریع عقب نشینی می کنند یا قاطعانه جلو می روند . هم زمان والدین این نوجوانان هم مورد سئوال قرار گرفتند که آیا فرزندشان در مهد کودک بوده یانه و اگر بوده از چه سنی ؟
محققین این جوابها را با جوابهای کودکانی که در سال 1998 طبق قانون با پایان سه سالگی وارد مهد کودک شدند مقایسه کردند .
نظر گروه دوم در مورد توانایی های خودشان معرف این بود که همین یکسال زود تر که آنها به مهد کودک رفته اند اثرات قابل توجهی در رشد وگسترش شخصیت فردی آنها داشته است . پاسخ کودکانی که در سه سالگی به مهد کودک رفته بودند واکنون در سنین نوجوانی بسر می بردند بخوبی نشان می داد که آنها بهتر از گروه اول با شرایط جدید کنارمی آیند و مسئولیت پذیرتر، انعطاف پذیرتر هستند و راحتتر رابطه اجتماعی برقرار می کنند ، آنها دارای اعتماد بنفس بالاتری باشند البته بدون توجه به سطح تحصیلی والدین و فرم مدرسه .

ثبت نام زودتر در مهد کودک اثرمثبت در زندگی کودک دارد  
اکنون در سال 2018 کودکانی که در سال 1995-1994 به مهد کودک رفته بودند دردهه 20  زندگی خود می باشند و وارد بازار کار شده اند یا مشغول تحصیل در آموزش حرفه ای یا دانشگاه هستند ، ولی تحقیق در مورد آنها ادامه دارد زیرا محققین این پروژ در پی دریافت اطلاعاتی بیشتر در مورد اثرات دراز مدت ورود زودتر کودکان به مهد کودک و میزان موفقیت آنها در ادامه تحصیل و بازار کار می باشد .
امااشکالی که این تحقیقات دارد اینستکه هیچ نوع اطلاعاتی در مورد نحوه و سطح مراقبت و آموزش این کودکان در مهد کودک نمی دهد .
گروه محققین درتحقیقات جدید کودکانی را همراهی می کنند که از یکسالگی به مهد کودک می روند در این بررسی وتحقیق  نحوه مراقبت در مهد کودک هم مد نظر می باشد . در پایان باید اضافه کنیم که در مجموع این تحقیقات نشان می دهد هر چه کودک زودتر به مهد کودک برود در دراز مدت به نفع اوو جامعه خواهد بود .

نویسنده  :  Tina Gorll   
مرجع   :                                                     Die Zeit  https://www.zeit.de/wirtschaft/2018-04/kita-besuch-entwicklung-kinder-persoenlichkeit?wt_zmc=sm.ext.zonaudev.mail.ref.zeitde.share.link.x  

مترجم  : Zahra Khabbaz-Beheshti